Alternatívne riešenie sporov
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
Nakupujúci
– spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o
nápravu (e-mailom na objednavky@garnize-eshop.sk), ak nie je spokojný so
spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa
domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na
túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania,
spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia
sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS)
podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené
právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ
podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Príslušným
subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská
obchodná inšpekcia, www.soi.sk alebo iná osoba zapísaná v zozname
subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom
hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke
http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených
subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Chceme Vám dať na vedomie, že vždy sa budeme úprimne snažiť akýkoľvek vzniknutý problém, vyriešiť len k vašej maximálnej spokojnosti. V prípade problémov s konaním našich pracovníkov, kľudne zavolajte konateľovi spoločnosti na tel. č. 0915 818 818.